مراحل حضور در مرکز رشد
مراحل حضور در مرکز رشد:
با توجه به آنکه مرکز رشد با هدف تجاریسازی دستاوردهای پژوهشی شکل گرفته است لذا برنامهریزیهای صورت پذیرفته به گونهای است که شرکتها و هستههای حاضر در مرکز، تواناییهای لازم جهت بازاریابی و عرضه محصولات خود را به دست آورند. از این نظر ايده كارآفرين، برنامه کسب و کار پیشنهادی و تیم کاری که برنامه را عملیاتی مینماید، از اهمیت خاصی برخوردار است. از این حیث پذیرش متقاضیان حضور در مرکز رشد منوط به تایید (Business Plan ) ارائه شده و ثبت حقوقی شرکت توسط تیم اجرائی، میباشد.
الف) الزاماتی که در پذیرش Business Plan ارائه شده، مد نظر قرار میگیرد:
· داشتن ایده کاری با جنبههای
- نوآور، دانش محور و دارای جنبههای اقتصادی مثبت
- فرصت ساز، دارای زمینههای کارآفرینی و اشتغالزایی
- در جهت رفع نیازهای فنی، مهندسی، مشاورهای و خدماتی جامعه، صنایع و سازمانهای اجرایی
· حضور نیروی انسانی توانا و مجرب در ترکیب تیم کاری
· وجود بازار مناسب جهت فروش کالا و خدمات، و امکان توسعه و حضور مستمر در بازار
تبصره - به منظور ارزیابی Business Plan ارائه شده و تمهید زمینههای سرمایهگذاری در طرحهای کاربردی، میباید کلیه طرحهای پیشنهادی مطابق با فرمت طرح کسب و کار مصوب مرکز تنظیم گردد.
ب) روند استقرار شرکتهای متقاضی حضور در مرکز رشد
· ارائه پیشنهادیه طرح در قالب برنامه کسب و کار ( B.P ) به مرکز رشد
· اخذ تاییدیه علمی و بررسی موقعیت طرح در بازار تجاری
· ارسال طرح پیشنهادی و نتیجه داوری، به مدیر مرکز جهت استقرار شرکت
· انعقاد قرارداد با شرکت به منظور استقرار در مرکز رشد
· نظارت بر عملکرد شرکت و اخذ گزارشات ماهیانه
· بررسی عملکرد شرکت در پایان هر مرحله و انعقاد قرارداد جهت حضور در مراحل بعدی
|